Рекомендації психолога 


   Шановні  батьки та вчителі початкових класів!

     Для того,  щоб визначити психологічну готовність чи неготовність шестирічної дитини до школи, психологічна служба надає коротку характеристику видів готовності до навчання в школі.

  Фізична готовність передбачає:

  • Зріст, вагу, пропорції та інші показники, що відповідають середнім нормам фізичного розвитку дітей шестирічного віку;
  • Розвиток дрібних рухів кистей рук і пальців;
  • Стан органів зору і слуху;
  • Правильну поставу;

Мотиваційна готовність характеризується:

  • Прагнення до набуття знань;
  • Наявність відповіднихмотивів навчання(дитина хоче навчатися у школі);
  • Одержання статусу сучасного школяра;

Готовність у сфері розвитку кругозору пов`язане з елементарними знаннями:

  •  Уявлення про країну, свята;
  •  Уявлення про час, одиниці його вимирювання;
  • Знання про рослини, тварин, погодні явища;
  • Уявлення про простір, величину предмета;

Готовність у сфері пізнавальних процесів передбачає певний рівень розвитку пам`яті, уваги, мислення:

  • Уміння запам`ятовувати те, що потрібно для розуміння вивченого матеріалу;
  • Уміння концентрувати свою увагу;
  • Уміння порівнювати;
  • Уміння узагальнювати;

Комунікабельна готовність передбачає вміння дитини:

  • Установлювати контакт з дітьми;
  • Працювати в групі;

Готовність у сфері культурних норм пов`язана з уміннями і навичками:

  • Самообслуговування;
  • Правильної поведінки з урахуванням етичних норм поводження в суспільстві;

Особиста готовністьпередбачає:

  • Формування самооцінки;
  • Уявлення себе в часі (минулому, сьогоденні, майбутньому);
  • Відповідальність за свої дії і вчинки;

Емоційно - вольова готовність характеризується:

  • Формуванням вольових якостей (самостійності, дисциплінованості, ініціативності);
  • Умінням стримувати свої емоції.